UWAGA!

JEBIE TE STUDIA O.O! ZOSTANĘ CUKIERNIKIĘ <3!

PS. nie mam 11, tylko 17 lat- owszem myślę, że jestem fajny, ale na swój sposób. Nikt nie musi tego czytać jak się nie podoba (no, chyba że chcecie zrobić mi przykrość) haha ;p mam nadzieję, że blogowi będzie udawało się trzymać jakiś poziom.

niedziela, 10 marca 2013

Koniec Vocaloidów :D Czyli powrót Cryptonu i Start transpacyfiku :D

Tym oto jakże apokaliptycznym tytułem, chciałbym powiedzieć, iż na samym początku dodam parę słów jako dopowiedzenie do komentarzy pod ostatnią notką.

Soni ichi-> Ilość notek, postanowiłem zwiększyć. Nie wiem jak się wyrobię z czasem, ale czegóż to Kin nie zrobi dla Vocaloidów *-*
Soni nii-> (chodzi o odp. do komentarza Alexandry-Stan, ale mówię to do wszystkich czytelników) Mogę się przyznać, że raz (jeszcze zanim wyszły v3') opublikowałem na necie jeden z moich coverów, wpisując oczywiście w opisie, że użyte głosy są przepuszczone przez 'udoskonalonego' Pocaloida. Na jednym z forów byłem zmuszony do usunięcia konta, wraz z kontem na portalu na którym umieściłem piosenkę. Od tamtej pory tworzę tylko i wyłącznie dla siebie, starając się zachować obiektywizm i porównywać użycie do tego, jak robią to inni userzy. Piosenki tylko i wyłącznie czasami pokazuję bliskim znajomym. Wszystko to robię tylko i wyłącznie po to, by uwydatnić swój skill muzyczny. Jeśli uda mi się zdobyć moją wyśnioną oryginalną Mew/ wyśniony super mikrofon, mam zamiar zająć się profesjonalną produkcją muzyki. Na razie mogę wam obiecać, że będę wam mówił, który Vocaloid dobrze by pasował do danej piosenki -> a będę miał do tego idealną sposobność, rozpoczynając na blogu dział pt. 'kompozytorzy' (najpierw było 'wprowadzenie' potem 'Vocaloidy' a teraz będą producenci + będę miał dla was słodką niespodziankę... LUBICIE YAOI :D??) np. podczas omawiania chociażby Circusa-P, czy Sele-P wspomnę o tym, że ostatnio coraz częściej źle dobierają głosy; w jakie mogliby zainwestować oraz co z ich piosenkami mógłby zrobić coverujący fandom. Może nawet udostępnię dla was jakieś .vsqx :D

Ale nie ważne :D teraz przechodzimy do notki.

Crypton zapowiadał produkcję Append'ów Kaito i Kaito English chyba w zasadzie co roku od wydania Miku Append. Zawsze coś nie wychodziło, zawsze coś ich uprzedzało. Raz mieli nawet gotowe do wydania Voicebanki. Co Cryptonowcy zrobili z wcześniejszymi VB? Tego nie wiedzą nawet oni sami. W końcu, kiedy v3 ruszyło pełną parą, Crypton zapowiedział, że powróci na rynek po nowym roku. Jak również im się udało. W dniu 15' lutego AD 2013 na runku pojawiły się cztery nowe Voicebanki (dwa dni przed 7' rocznicą premiery v1).

Kaito V3 Straight
Język- japoński
Typ głosu- Tenor. Tak, dobrze czytacie. Dzięki temu appendowi Kaitosz oficjalnie przestał brzmieć jak kontratenor ze skalą altową, a w końcu można podciągnąć go pod męski tenor z prawdziwego zdażenia.
Barwa- W zasadzie, to jest to reedycja pierwotnego Voicebanku. Crypton twierdzi, że ten głos nie ma się za bardzo czym poszczycić. Jak to z prawdą bywa, ze wypływa jak oliwa. Crypton zazwyczaj nie miewa dobrego wyczucia co do mówienia prawdy na temat swojej działalności, tudzież Vocaloidów. Userzy swoje wiedzą. Kaito Heteryk (czyli z innych można robić pedałów, z niego już niestety nie hahaha) wyszedł im w zasadzie najlepiej. Ma delikatny głos, ale wciąż zachowuje on ten pazur typowy dla męskich VB. Posiada jasną, ciepłą barwę w wyższych tonach, a niżej jego głos staje się nieco chłodniejszy i ciemniejszy. Nie trzeba studiować tego VB by móc to zauważyć w piosenkach.
Kolejnym kłamstwem Cryptonu było to, że 'Straight' ma kłopoty ze śpiewaniem wysokich not (ogłoszono to po nieprzemyślanym umieszczeniu short coveru najbardziej znanej piosenki Kaitka v1 - 'Pane Dhiria' w loży demówek -> tutaj melodia jest po prostu niedopasowana do barwy, która, mimo podobnie nagranych sampli jak w v1, diametralnie różni się od tej z pierwotnej)
Niestety ma on też drobną wadę. Jego bardzo niskie noty są niezwykle niezgrabne, sztuczne i brzmią płytko.
Przykładowe Piosenki-  Najpierw coś z wyższych tonacji :D Caged Flower niech ktoś mi powie, że ma kłopoty ze śpiewaniem wyższych not... zamorduję... Równie dobrze mogę wam dać jako przykład PianoxFortexScandal (chociaż opcja GEN jest niepotrzebnie tutaj uwydatniona...). Kaito Straight ma w sobie to, że nie tylko jego wysokie noty są dobre, ale również jego sposób śpiewania pasków jest świetny. Przykłady? Moje ukochane Soap Salamander albo chociażby Yuragi <3!!! Jeszcze coś mnie kusi, by pokazać wam przeciętne Iya hate ni fuku O.o
Voice Provident- Mam nadzieję, że każdy pamięta jak wspominałem wcześniej o Naoto Fuuga (nad opisem głosu Kaitka) :D?

Kaito V3 Whisper
Język- japoński
Typ głosu- Tenor manieryczny
Barwa- W zasadzie nie różni się niczym od Straight poza manierą głosu. Wydelikacony głos Kaitosza brzmi idealnie w chórkach (jeśli ktoś tak samo lubi kolekcjonować Vocaloidy, niech pobierze sb vsqx do The Little Mermaid, zjedzie tonacją o oktawę do dołu, ustawi jako MainVocal Kaito Straight, a jako harmonię Kaito Whisper. Brzmią prześlicznie- ogólnie rzecz biorąc, ta piosenka brzmi bardzo dobrze śpiewana przez Kaito V3). Jak na (ostatnio bardzo modne z resztą -> każdy z appendów/ extendów v3 posiada głos Whisper :D) głosy Whisper, Kaito ma szczególnie szemrzący głos :D Co z resztą jemu bardzo przystoi. Niestety. Ma on również jakieś wady. Na przemian pierdzi i pieje, jeśli wyjdzie się poza jego mega wąskiej skali optymalnej... No cóż. Nie jest z nim aż tak źle.
Przykładowe Piosenki: White Knight W jego wykonaniu ta piosenka nie brzmi tak gejowsko jak w wykonie Gakupo :D Piosenka Hirari Hirari może i jest odrobinę niezgrabna, ale za to ma swój niesamowity szepczący urok. Blink of Goodbye jest jeszcze warte przesłuchania :D Może i pieje, ale za to dobrze jest to wykorzystane.

Kaito V3 Soft
Język- japoński
Typ głosu- ...?
Barwa- Ten głos został ogłoszony najlepszym głosem appendów Kaita... No cóż. Szczerze, to to najgorsza klapa jaka tylko mogła wyjść. Kiedy prześpiewał mi kilka piosenek na moim edytorze... No cóż. Stwierdziłem, że śpiewa, jakby był po ostrej palcówce, ktoś wsadził mu łapę do tyłka i zaczął masować prostatę >.< (ach te moje gejowskie skojarzenia :D) Crypton po prostu zawalił sprawę. Jego 'Soft' brzmi jak jakieś stare babsko, albo stękający nastol. Przesłuchując jego covery na YT i szukając czegokolwiek w miarę zgrabnego byłem załamany tym, co userzy z nim robią. No do ciężkiej anieli, czy na serio tak trudno jest znaleźć taką piosenkę jak chociażby Itsumo Nando Demo!? Nie trudno o instrumental i o nuty. BA! Macie nawet moje stare vsq! (pół godziny je poprawiałem z popełnianych kiedyś błędów xD!) Niechaj wielcy userzy ruszą swoje szanowne cztery litery i zamiast popisywać się tym, że POSIADAJĄ Kaito, niech zrobią z nim cokolwiek, bo nawet z tego stękającego tworu, który nazwano 'VoicaBankiem' da się coś ładnego zrobić...
Przykładowe Piosenki- Ciężko było o cokolwiek dobrego... ;) ale mam jednak coś w miarę poprawnego, jakkolwiek to się nazywa. Po przeszukiwaniu demówek, trafiłem na pełną wersję Cantarella ~grace edition~. Szczerze? Po przesłuchaniu tej piosenki zrozumiałem dlaczego Crypton uważa, że jest to ich najlepszy Voicebank. DLACZEGO WSZYSTKIM JEST AŻ TAK TRUDNO SIĘ WSTRZELIĆ!? Najwyraźniej z naszym Kaitkiem Soft jest tak samo jak z Galaco (mówię o wąskim użyciu) ;p jeśli nie gorzej.

Na 'szczęście' dla Appendu Soft nie jest on najgorszą klapą, jaką ostawili Cryptonowcy. Otóż nadchodzi...

Kaito V3 English
Język- Angielski (a przynajmniej tak mi się wydaje)
Typ głosu- Tenor
Barwa- Barwa niczym nie różni się od barwy Straight. Jednakowoż... Jego maniera głosu... Po przesłuchaniu pierwszej demówki dla Kaitosza English (tu. Circus Monster) od razu wiedziałem, że będzie to najgorszy Voicebank... Jego intonacja jest taka 'spłaszczona' jak u lansującego się nastolatka. Z resztą. jego [l0], [l] i [r] brzmią niemalże identycznie jak [4] w japońskich VB >.>" (no oczywiście zgłoski emitujące 'l' są bardziej leniwe, i bardziej miękkie, to chyba logiczne).
Przykładowe piosenki- Anonymous, które tylko i jedynie utwierdziło mnie w tym, że Kaitosz ma wręcz niesympatyczną manierę, chociaż zauroczyło, ponieważ wykorzystanie mezaliansów w jego głosie do charakteru piosenki brzmi ładnie. Zauroczyło mnie również zastosowanie jego maniery w piosence Starlight Keeper. Słodkie :D Dlaczego on musi tak gąglić pod nosem!?!?!? no weźcie wy mi powiedzcie!? Nawet tak dobrze dobrana piosenka jak Heavenly weakness nie daje odpowiednio 'fit' efektu. To mnie po prostu smuci, na samą myśl, że Japończycy będą wydawać nowe angielskie VB xD!

Jeszcze na podsumowanie, chciałbym dodać, że cały projekt Kaito V3 ma jedną, ogromną wadę. Jego Voicebanki, pomimo niesamowicie obkurczonej optymalnej skali głosu (jest ona związana z nagrywaniem sampli przez Voicera) jego VB są NIESAMOWICIE WIELKIE. Chodzi mi o wagę, w sensie ile zajmują miejsca na dysku. Japoński VB zajmujący więcej niż przeciętny angielski? Nie, nie, nie moi drodzy, tak to się nie robi xD Ja osobiście mam jeszcze 20GB (ZAPOMNIJCIE, ŻE WYWALĘ MOJE GAY MOVIES! I TAK POZBYŁEM SIĘ JUŻ PONAD POŁOWY!) wolnego miejsca na dysku, z czego chciałbym jeszcze wypróbowywać nowe VB bez usuwania innych ;)

A to tak na podsumowanie Kaitka :D (użycie dwóch Vocaloidów o najwęższym zasięgu użycia haha)

Na sam początek rozważań o nowym, nieopisanym do tej pory produkcie pokażę wam TO! Od tego króciutkiego testu trzy firmy- Yamaha, Bplast oraz Internet Co (który zapowiedział swoją Megpoid 'GUMI' English) utworzyły project Vocaloid Trans-Pacyfic (wspominałem, że Miku English i Kaito English nie należą do transpacyfiku? Nie? Więc teraz mówię. NIE NALEŻĄ, tak samo jak zapowiedziany angielski Vcld od AHS, czy PowerFX'ow-VocaTone'owy Vocaloid Yohio, chociaż połowa fandomu twierdzi co innego, fandomowcy wiedzą lepiej a jak! ;>) Każda z firm zobowiązała się do wyprodukowania Vocaloidów, które mają podbić, jak dotąd nietknięty, amerykański rynek. Podobno nagrywane ich jest trochę bardziej kłopotliwe, niż nagrywanie 'zwykłych' (czyli VB z brytyjskim akcentem, który bardzo utrudnił Vocaloidowi wielką ekspansje na zachód) angielskich VB, ponieważ amerykański wydźwięk języka jest zupełnie inny, bardziej nieokrzesany jak na moje ucho... A głównie różni się to difonami ze schwa-> [@r], [O@] [Q@] [e@] itp. Amerykanie mówią wyraźniej 'r' a krótkie zgłoski bardziej przypominają polskie odpowiedniki, niż to jak mówią Brytyjczycy. Z polskiego na nasze. Difon [I@] w słowie 'first' [f I@ s t] przeciętny amerykanin powie takie bardziej polski 'first'. Oczywiście spłaszczone 'r' oraz 'i' przypominające trochę bardziej 'y' a Brytyjczyk jako f[y/e](r)st (coś pomiędzy polskim 'fyst' a 'ferst' x.x) (Mam opanowaną fonetykę angielską w małym paluszku, ale jeśli nie mogę tego wam wypowiedzieć, to czuję się jakbym tłumaczył to w... przedszkolu dla niedorozwiniętych dorosłych ;( ) Szczerze? Sonikę, Olivera czy Avannę używam w co drugim projekcie... Jeszcze ani razu nie słyszałem, by te brytyjskie Vocaloidy śpiewały [I] chociaż trochę podobnie do 'y' X.X GDZIE ONI SŁYSZĄ TEN BRYTYJSKI AKCENT!?
Jest jeszcze jeden mankament :D słówko 'can' w Wielkiej Brytanii wypowiesz je jaki [kh V n] a w Ameryce jako [kh { n]... WIĘC DLACZEGO MI POWIEDZCIE, VOCALOID NA HAMA ZAWSZE WSTAWIAŁ MI TĄ AMERYKAŃSKĄ FORMĘ!?!? OD v1 PO v3!

Do czego dążę? Ten cały transpacyfik, to tylko jakiś wielki szał xD Nie wiem co z tego wyjdzie, jeśli dalej Japończycy będą produkować swoje przełomowe głosy xD Chyba po prostu nie mają pomysłów i wymyślają nie wiadomo co, zamiast pracować nad zdjęciem Miku z piedestału :D

WRÓĆMY DO GUMI! Bardzo ciekawym chwytem marketingowym było wydanie jej Trial Version :D Była ona aktywna od dnia 28.01.13 do 14.02.13 oraz można było ją za darmo pobrać ze strony Internet Co. Oczywiście posypały się demówki :D haha

W dniu 28.02 (dwa tygodnie po wygaśnięciu Trial Ver) na sklepowych półkach mogliśmy podziwiać prześliczny boxart GUMI English.

Megpoid GUMI English
Język- angielski
Typ głosu- Mezzosopran bella grande (ze względu na typową barwę, odróżniającą ten VB od japońskich odpowiedników)
Barwa- Początkowo jej głos barwą, niczym nie miał się różnić od Megpoid Native. Najprawdopodobniej przez inną intonację (podświadomie, człowiek starając naśladować inne języki inaczej wydobywa z siebie dźwięki, nie koniecznie emisyjnie, ale intonacyjnie jak najbardziej) podczas samplowania jej VB przez Megumi Nakajimę jej głos stał się bardziej dojrzały i taki gentle mellow :D Dzięki temu nie piszczy tak w wysokich partiach, tylko śpiewa mocne, nie skażone żadnym świstem noty. Automatycznie jej barwa delikatnie ściemniała, jednakowoż jej jasność pozostała na takim samym poziomie.
Wszyscy narzekają na jej fonetykę. Oczywiście jest ona kłopotem, ale nie jest nie do przebrnięcia. Wprawna ręka, która ogarnia angielski zapis fonetyczny na Vocaloidzie, bez najmniejszego problemu poradzi sobie z jej 'wadliwą' wymową.
Przykładowe piosenki- Breaking my little world (tutaj można właśnie dobrze usłyszeć tą różnicę, że barwa Gumi Eng. jest odrobinę ciemniejsza i mocniejsza od Native). Jeszcze nie wiem dlaczego, ale pokażę wam Sky High (piosenka o ćpaniu *-*!) I dlatego, że nie ma za dużo jej dobrych użyć, to wstawię jeden z testów Trial VB's Not Fair :D

No i teraz... CZEKAMY NA NOWE VOCALOIDY ;D Recenzje będą dodawane najszybciej jak to tyko możliwe oczywiście :D

Ufff... to by było na tyle... Od następnego tygodnia biorę się ostro do roboty :D Mam pomysły na opisanie kilku bardziej lubianych przeze mnie kompozytorów...
A teraz niech wielki Yamaha ma was w swojej opiece przyjaciele z Vocaloidowego półświatka :D
SeeU
Kin.